فلاونوئید های موجود در مواد غذایی از بیماری قلبی و سرطان جلوگیری می‌کنند

فلاونوئید‌ها مواد مغذی گیاهی هستند که در برخی مواد غذایی وجود دارند. مصرف مواد غذایی حاوی فلاونوئید می‌تواند از بدن در مقابل بسیاری از بیماری‌ها محافظت کند.

محققان معتقدند که مواد غذایی سرشار از فلاونوئیدها همانند سیب و چای سبز می‌توانند خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را کاهش دهند. تحقیقات نشان داده است که مصرف 500 میلی‌گرم فلاونوئید در روز خطر ابتلا به بیماری‌ها را کاهش می‌دهد. توجه داشته باشید که مصرف فلاونوئید اضافی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش نمی‌دهد، اما درصد ابتلا به سرطان را کاهش خواهد داد. مصرف یک عدد سیب در روز می‌تواند به جلوگیری از سرطان و بیماری قلبی کمک کند، البته این موضوع در مورد سایر مواد غذایی حاوی فلاونوئید همانند چای سبز هم صدق می‌کند. فلاونوئیدها مواد مغذی گیاهی هستند که در کاهش التهاب موثر بوده و به عنوان آنتی اکسیدان‌های قوی عمل می‌کنند.

مواد غذایی مفید

بر اساس نتایج تحقیقات اخیر، افرادی که غذاهای سرشار از فلاونوئید مصرف می‌کنند، کمتر از سایر افراد در معرض سرطان و بیماری های قلبی قرار دارند. دکتر Nicola Bondonno اظهار داشت:

افراد باید بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنند، علی‌الخصوص اگر در معرض خطر بالای سرطان یا بیماری قلبی قرار داشته باشند.

تحقیقات نشان می‌دهد که هر ساله 7.8 میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل مصرف کم میوه و سبزیجات، جان خود را از دست می‌دهند. این میزان به مصرف کمتر از 800 گرم در طول روز اشاره دارد.

 

میزان مصرف روزانه فلاونوئید

مطالعات نشان داده‌اند که مصرف حدود 500 میلی‌گرم فلاونوئید در روز از بدن در برابر بیماری‌ها محافظت خواهد کرد، اما برای جلوگیری از سرطان، بهتر است این مقدار را به 1000 میلی‌گرم افزایش داد. مصرف این میزان فلاونوئید در روز به سادگی در رژیم غذایی قابل دسترس است.

مواد غذایی حاوی فلاونوئیدها شامل میوه‌ها، سبزیجات، شکلات سیاه و چای هستند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر به قسمت ارتباط با ما مراجعه نمایید.

 

Leave Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *