سامسونگ به تقلید از اپل امکانات جدیدی به مراکز خدماتی خود اضافه می‌کند

سامسونگ با همکاری استارتاپی به نام Wework، قصد دارد مراکز خدمات مشتریانی راه‌اندازی کند که کاربران در مدت‌زمان تعمیر گوشی خود، بتوانند به امور تجاری بپردازند. این خدمت اگرچه از Genius Bar متعلق به اپل الهام گرفته شده؛ اما قرار است از آن کامل‌تر باشد.

به گزارش Fast Company، مایک مک‌کانل، معاون طراحی شرکت سامسونگ در آمریکا، بعد از بازدید از یک Genius Bar در فروشگاه اپل، ایده‌ی ساخت محلی مشابه را برای مشتریان سامسونگ در ذهن پروراند.

در فروشگاه‌های اپل، گاهی به دلیل ترافیک بالا و معطلی زیاد خریداران، به آن‌ها خدماتی مانند بازدید از قفسه‌های مختلف و استفاده از اینترنت در مک‌بوک‌ ارائه می‌شود. سامسونگ به جای این‌کار قصد دارد محیط کار کاملی برای مشتریان ایجاد کند. این محیط کار که دیواره‌های آن از شیشه و فلز ساخته شده، به کامپیوتر مجهز است و در آن با آب‌میوه و قهوه از کاربران پذیرایی می‌شود. این خدمت سامسونگ قرار است از این ماه، در مقرهای WeWork‌ در شهرهای دیترویت، میامی و نیویورک آغاز به کار کند. این مراکز به سیستم ویدیوکنفرانس برای نمایش گوشی‌های سامسونگ نیز مجهز خواهند بود.

سامسونگ WeWork

مک‌کانل می‌گوید: «تعمیر گوشی به خودی خود ناراحت‌کننده است. ناراحت‌کننده‌تر این است که مجبور باشید زمان زیادی از روز را معطل آن باشید. این ایده از آن‌جا نشأت می‌گیرد که اگر قرار است زمان زیادی از روز معطل شویم، حداقل در یک اتاق کنفرانس بنشینیم، بتوانیم تماس بگیریم و کار انجام دهیم؛ به جای اینکه در یک اتاق شلوغ مملو از آدم‌های عصبانی منتظر بمانیم.»

سامسونگ با این‌کار قسمتی از شعب WeWork را اشغال می‌کند؛ اما قرار نیست این فضا مختص کاربران سامسونگ باشد و مشتریان WeWork نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. سامسونگ احتمالا از این طریق قصد دارد ایده‌های تبلیغاتی خود را عملی کند.

سامسونگ همچنین قصد دارد در این فضاها پس از ارائه‌ی خدمات با مشتری صحبت کند و در مورد مشکل و چگونگی و روند رفع آن مشاوره بدهد؛ کاری که اکنون در جلسات یادگیری اپل صورت می‌گیرد.

البته این پروژه برای رقابت با Genius Bar و Genius Grove شرکت اپل هنوز راه زیادی در پیش دارد؛ ضمن این‌که سامسونگ هنوز خدمات فنی ابتدایی را ارائه می‌دهد، در صورتی که اپل خدماتی نظیر تعویض صفحه‌نمایش را نیز به عهده می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *