چرا وان‌پلاس از شارژ بی‌سیم استفاده نمی‌کند

شارژ وایرلس یا بی‌سیم راحت و آسان به‌نظر می‌رسد؛ ولی مدیرعامل وان‌پلاس عقیده‌ی دیگری دارد.

با استفاده‌ی اپل از شارژ بی‌سیم در آخرین محصول خود، نگاه‌ها مجددا به سمت این فناوری معطوف شد. این فناوری مدت‌ها است که در برخی گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما خیلی از شرکت‌ها تمایلی به استفاده از آن نشان نمی‌دهند. یکی از این شرکت‌ها وان‌پلاس است که با شعار آن Never Settle (هرگز از پیشرفت دست برندار) عمل می‌کند. پیت لائو، یکی از مدیران و مؤسسان وان‌پلاس، در خصوص اینکه چرا آن‌ها در گوشی‌های کنونی و آینده‌ی خود از شارژ بی‌سیم استفاده نمی‌کنند توضیحاتی داده است.
مقاله‌ی مرتبط:

شارژ بی سیم؛ عامل اصلی حذف فلز از طراحی گوشی‌های هوشمند

شارژ بی‌سیم در نگاه اول ممکن است راحت و آسان به نظر برسد؛ اما در واقع اینطور نیست. مسلما خیلی راحت است که گوشی را به سادگی روی یک سطح گذاشت و سریعا شارژ آغاز شود؛ اما به گفته‌ی لائو این فقط نیمی از حقیقت ماجرا است. اولا، گوشی باید برای دریافت جریان مناسب به طرز صحیح و دقیقی روی پد شارژ قرار بگیرد. ثانیا، مواقعی که کار کوچکی مانند پاسخ دادن به تماس یا استفاده از دوربین دارید، باید گوشی را بردارید که طبیعتا این منجر به قطع روند شارژ می‌شود.

شارژ بی‌سیم

اینکه این شارژرها هنوز توان رقابت با شارژرهای سیمی را ندارد، صحبت کاملا درستی است؛ مخصوصا اگر فناوری‌های شارژ سریع را که بسیاری از گوشی‌ها امروزه از آن‌‌ بهره می‌برند در نظر بگیریم.

پدهای شارژی که بعضا با عنوان خروجی ۱۵ وات تبلیغ می‌شوند، اغلب مواقع قادر به انتقال این مقدار توان به گوشی نیستند؛ که دلیل آن می‌تواند مباحث امنیتی یا قرارگیری نادرست گوشی روی پد باشد.

در پایان، لائو طبیعتا سیستم شارژ سیمی Dash متعلق به وان‌پلاس را به‌عنوان بهترین سیستم شارژ حال حاضر معرفی کرد. دش‌شارژ می‌تواند تا ۲۰ وات خروجی بدهد؛ ضمن اینکه در این حالت حتی اگر با گوشی بازی کنید داغ نخواهد شد و می‌توانید در زمان شارژ استفاده‌ی عادی خود را از گوشی داشته باشید.

ممکن است این سؤال به وجود بیاید که چرا وان‌پلاس امکان شارژ بی‌سیم را در کنار شارژ سیمی مهیا نمی‌کند. پاسخ می‌تواند این باشد که در آن‌صورت علاوه بر اینکه قیمت تمام‌شده‌ی دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد، مقداری فضا در داخل گوشی اشغال خواهد شد و احتمال افزایش قطر گوشی وجود دارد که در هردو حالت، کاربران از این کار متضرر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *