ثبت شرکت

اهمیت ثبت شرکت

از آنجا که تشکیل گروه و انتخاب اعضای آن بسیار مهم است ، در مرحله اول ، شناخت کامل شرکت از مهمترین مراحل ثبت شرکت است. یکی از مراحل بعدی مراجعه به بانک و تقاضای افتتاح حساب غیر قابل برداشت برای ثبت شرکت است که برای این کار باید یک نسخه از کارت ملی و شناسنامه خود داشته باشید و شماره حساب را یادداشت کنید.

 ثبت شرکت
ثبت شرکت

لازم به ذکر است که شرکت دارایی مستقل از دارایی اعضای خود دارد و اصل این است که یک شخصیت حقوقی مستقل از اعضای خود از حقوق و تعهداتی برخوردار است. در واقع ثبت شرکت در مرجع ثبت شرکت یکی از شرایط تشکیل هیچ شرکتی نیست و شرکت ها مطابق با شرایط مقرر در قانون تشکیل می شوند و دارای شخصیت حقوقی هستند. اما به عنوان یک تعهد قانونی ، باید ثبت شوند که در نتیجه دارای اثراتی است.

مراحل ثبت شرکت

در شرایط فعلی ، اداره ثبت شرکتها با معرفی روشهای جدید ثبت نام آنلاین ، سهولت کار متقاضیان را در نظر گرفته است. متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت ثبت شرکت برای ثبت شرکت بصورت آنلاین اقدام کنند. تمام اطلاعات باید توسط متقاضی با دقت وارد سیستم شود ، سپس رایانه تأیید پذیرش را به متقاضی نشان می دهد كه متقاضی باید آن را با دقت بخواند. بنابراین متقاضیان با مراجعه به سایت ثبت شرکت نام شرکت را پیشنهاد می کنند که باید از سه کلمه تشکیل شده باشد.

متقاضی پس از بررسی اطلاعات و تأیید نام ، 3 ماه فرصت دارد تا اسناد خود را در مورد نام پیشنهادی مانند اساسنامه از طریق سایت آماده کرده و صورتجلسات لازم را تشکیل دهد و پس از اخذ مجوزهای لازم و افتتاح حساب و اجازه از بانک از طریق سیستم ، اطلاعات کامل و ارسال اسناد از طریق پست. سپس کارشناس حقوقی بررسی می کند ، اگر مشکلی وجود داشته باشد ، برمی گردد و در سیستم ثبت نام می کند و تصحیح را برطرف می کند و در صورت تأیید ، یا از طریق سامانه پیامکی عبور می کند و متقاضی می تواند به سایت مراجعه کند.

اقدامات ثبت شرکت

رئیس بخش پس از بررسی و کنترل ، دستور ثبت در دفتر ثبت شرکت ها را صادر می کند. بنابراین ، مرحله بعدی ثبت نامه شرکت در دفتر ثبت شرکت است. گفتنی است دفتر مذکور قانونی بوده و توسط نماینده دادستان محل امضا شده است. متقاضی پیش نویس را به رئیس دفتر می برد و رئیس دفتر شروع به ثبت نامه شرکت و پیش نویس اعلامیه تاسیس شرکت در دفتر ثبت شرکت می کند و اقدامات زیر را انجام می دهد:

1. اخذ شناسنامه متقاضیان و مطابقت کارت با مشخصات مندرج در نامه شرکت
2. احراز هویت متقاضیان
3. اخذ امضا از متقاضیان تحت ثبت در دفتر
4- گواهینامه متقاضیان تحت عنوان ثبت نام برابر سند است
5. تعیین شماره ثبت شرکت
ثبت شرکت البته چندین پیامد دارد. از جمله مزایای ثبت شرکت می توان به دریافت مجوزها و اعتبارات و امتیازاتی مانند وام از موسسات دولتی اشاره کرد که در بسیاری از موارد فقط به شرکت ها اختصاص می یابد. ثبت شرکت همچنین به شرکت ها امکان شرکت در مناقصه ها و مزایده ها را می دهد که سود قابل توجهی را برای طرفین معامله به همراه می آورد. از دیگر مزایای ثبت شرکت می توان به فعالیت رسمی و حقوقی شرکت اشاره کرد که خود تمایل بیشتری برای همکاری ایجاد می کند ، زیرا با ثبت شرکت کلیه فعالیت های شرکت ها هم تحت حمایت قانون است و هم تحت کنترل سازمان قانون این همان چیزی است که به شرکت اعتبار خاصی می بخشد.

حقوق حاصل از ثبت علامت تجاری به شرح زیر است:
حق انحصاری استفاده از علامت تجاری متعلق به شخصی است که آن علامت تجاری را طبق مقررات ثبت کرده است. به طوری که:

الف) استفاده از هر علامت تجاری دیگری که به غیر از صاحب علامت تجاری در ایران ثبت شده باشد منوط به موافقت صاحب آن است.

ب) صاحب علامت تجاری ثبت شده می تواند علیه هر شخصی که بدون رضایت وی از علامت تجاری استفاده می کند یا علیه شخصی که عملی را انجام می دهد که به طور معمول منجر به نقض حقوق ناشی از ثبت علامت تجاری می شود ، شکایت کند. این حقوق شامل استفاده از علامت تجاری است که شبیه علامت تجاری ثبت شده است و استفاده از آن برای کالاها یا خدمات مشابه برای مردم گمراه کننده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *