برندسازی و تولید

برداشت اول: برند و تولید

بیایید این راه را شروع کنیم آیا ایده های برندسازی و تولید در نهایت بر مارک محصول خواهد داشت؟
پاسخ این است: قطعاً بله. برای درک بهتر منظورم ، مثالی می زنم. چگونه ژاپن موفق به تولید محصولات خود شد اما محصولات ایرانی با شکست روبرو شدند؟ دلیل اصلی آن تفکر و فرهنگ ژاپنی یا فرهنگ “سامورایی” است. آنها این فرهنگ را در تجارت و محصولات حفظ کرده و گسترش داده اند ، اما ما ایرانی ها نمی توانیم “قهرمانی” را حفظ کنیم و فرهنگ اصیل تجارت خود را به ما بسپاریم. آی تی. این دلیل اصلی است که چرا تویوتا ، مزدا ، سونی ، نیسان ، هیتاچی و بسیاری دیگر از مارک های ژاپنی با همان فرهنگ و نگرش اصلی و تجاری خود را طراحی و می سازند.

برندسازی و تولید
برندسازی و تولید

پس از آنکه هنری فورد با تولید انبوه مدل T خود در اوایل قرن 20 “انقلابی در تولید” در ایالات متحده به راه انداخت ، ادوارد دمینگ پس از جنگ جهانی دوم از ایالات متحده به ژاپن سفر کرد و می تواند به مدیران و کارمندان ژاپنی کمک کند. “انقلاب با کیفیت” را انجام دهید تا به جهانیان نشان دهید که تولید نه تنها مهم است ، بلکه تولید با کیفیت بالا نیز نقش بسیار مهمی در فروش محصول دارد. با ورود ژاپن ، کره جنوبی ، سنگاپور و چین به بازار جهانی و ادامه رشد شرکت ها ، رقابت شدیدتر از هر زمان دیگری شده است ، طبیعتاً جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی از اولویت های اصلی است. مشتریان بیش از هر زمان دیگری کانون همه فعالیت ها قرار گرفته اند و “انقلاب مشتری” رخ داده است.
سوال مهم دیگر این است که آیا ما به عنوان مصرف کننده یا مشتری می خواهیم کیفیت محصول / خدمات یا مارک آن را بخریم؟
شرکت کنندگان اصلی رسانه ها هستند ، از جمله رادیو ، تلویزیون ، مجلات و بیلبوردهای معروف یا آخرین رسانه ها از جمله رسانه های دیجیتال و رسانه های اجتماعی. این نقش “مارک” است که قدرتمندترین و با ارزش ترین میراث بنگاه اقتصادی در عصر انقلاب مشتری به حساب می آید.
امروزه ، مشتریان می خواهند از طریق انتخاب های خاص خود ، یک تصویر متمایز ، احساس خوب ، تجربه خرید زیبا و گره احساسی ایجاد کنند. در کلمه بازاریاب ، این “مارک” نامیده می شود ، نه فقط یک مارک تجاری است. تا کنون ، بسیاری از افراد در صنعت یک مارک تجاری ساده و عمیق را تعریف کرده اند ، اما بگذارید درک درستی از این مفهوم ارائه دهم تا تولید کنندگان گرانقدر بتوانند راحت تر ارتباط برقرار کنند.

آنچه شما به عنوان محصول / خدمات تولید می كنید در واقع نگرشی است كه شما و جهان بینی اتخاذ كرده اید ، یعنی شما ارتباط ارزشمندی را در قالب كالا یا خدمات برقرار می كنید و نیازهای گروه یا بخشی از جامعه را كه بازاریابی می كنید برآورده می كنید. امروزه ، در عصر مشتری ، افراد علاقه مندند به قبیله ای از یکی از مارک های بزرگ بپیوندند تا احساس خوشبختی و متفاوت بودن (قبیله مارک) کنند. برخی از مارک های فوق العاده فراتر رفته و مشتریان خود را به پیروان دین مقدس خود تبدیل می کنند.

مهم نیست که فروشگاه های اپل در سراسر دنیا چقدر منحصر به فرد هستند ، می توانید آنها را با دقت مشاهده کنید ؛ در خارج از ساختمان ، می توانید وارد قسمت داخلی آن شوید ؛ یک فضای بسیار ساده با یک ساختار چوبی آجری به سبک قدیمی و یک میز چوبی در وسط سالن سبک رهبری ایجاد شده توسط استیو جابز بزرگ با مارک شخصی قوی در تولید محصولات اپل از همین جهان بینی نشات گرفته است.این جهان بینی با سفر او به هند و نگرش او نسبت به مدارس و نگرش های شرقی آغاز شد. کارآفرینان ، بازاریابان ، دانشجویان ، سیاستمداران و مدیران ، امروز ، بیش از هر زمان دیگری ، باید مفهوم مارک را مطالعه کنیم ، پس از درک آن ، می توانیم آن را در کار ، تجارت و دانش خود بکار ببریم تا بتوانیم مارک های ارزشمندی در محصولات ایجاد کنیم و حرکت کنیم به سوی پیروزی و رفاه در بازارهای داخلی و خارجی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *