اصول بازاریابی نوین در شرکت‌های موفق

در اصول بازاریابی نوین در شرکت‌های موفق ، نحوه کار بازارهای مختلف برای جذب و جذب مشتری فراتر از تصور تغییر کرده است. به استثنای فناوری اطلاعات ، هیچ زمینه دیگری را نمی توان یافت که خیلی سریع در حال رشد و توسعه باشد. ابزارها و استراتژی هایی که تا چند سال پیش دستیابی به موفقیت محسوب می شدند ، به سرعت منسوخ می شوند و هر روز رویکردهای جدید ظاهر می شوند.

اصول بازاریابی نوین در شرکت‌های موفق
اصول بازاریابی نوین در شرکت‌های موفق

با این حال ، از زمان رویکرد “مدیریت برند” 40 سال پیش ، هیچ تغییری در ساختار سازمانی بیشتر شیوه های بازاریابی شرکت ها ایجاد نشده است و ساختار سلسله مراتبی دوره دیگر هنوز باقی مانده است.

مردم در بازارهای مختلف می دانند که سازمان های آنها نیاز به یک اصلاح اساسی دارند. بسیاری از مدیران ارشد بازاریابی نمودارهای سازمان خود را کنار می گذارند. تحقیقات نشان می دهد که نحوه طراحی و ایجاد نمودار جدید org یک موضوع چالش برانگیز برای این مدیران است.

مدیران بازاریابی ممکن است بپرسند ، “ساختار سازمانی ایده آل چگونه است؟” برای پاسخ دادن ، باید بگوییم که این س isال نادرست است و در واقع باید از خود بپرسد: “چه ارزش ها و اهدافی استراتژی برند سازمان را هدایت می کنند؟” ، “چه توانایی هایی باعث موفقیت سازمان در بازاریابی می شود؟” و سرانجام “از چه ساختارها و روشهای کاری می توانیم برای رسیدن به ارزشها و اهداف خود استفاده کنیم؟”

توجه به این نکته مهم است که “ساختار یک سازمان باید از استراتژی مورد نظر خود پیروی کند ، نه اینکه از نظر ساختار تعریف شود.”

لری لایت ، مدیر ارشد بازاریابی مک دونالد ، هنگامی که به عنوان مدیر ارشد برند در گروه هتل های بین قاره ای منصوب شد ، این موضوع را فهمید. تیم بازاریابی این گروه می خواست عملیات خود را دوباره سازماندهی کند. لایت فکر تیم خود را معطوف به تعیین اهداف بازاریابی و روند دستیابی به آنها کرد. در نتیجه ، هنگامی که اهداف مشخص شد ، یک سازماندهی مجدد منطقی شرکت ایجاد شد.

مطالعات بازاریابی-2020

Millward rown Vermeer ، یک شرکت تحقیقاتی بازاریابی با همکاری انجمن ملی تبلیغ کنندگان آمریکا ، فدراسیون جهانی تبلیغ کنندگان و مشاوره و تحقیقات اسپنسر استوارت ، بازیکنان برتر استراتژی و ساختار سازمان های موفق بازاریابی را بررسی کرد. ) ، مجله فوربس ، شرکت بازاریابی MetricsLab و Adobe یکی از جامع ترین مطالعات بازاریابی استراتژیک ، Marketing2020 را راه اندازی کردند.

کیت وید ، مدیر ارشد بازاریابی برای چند ملیتی Unilever و یکی از محققان در این تحقیق ، ریاست هیئت مدیره را بر عهده دارد. در راستای این مطالعات ، تا اواسط سال 2014 ، بیش از 350 مصاحبه کیفی جامع و عمیق با مدیران عامل ، مدیران ارشد بازاریابی ، روسای سازمان ها و دپارتمان های بازاریابی در سراسر جهان انجام شده است. علاوه بر این ، بررسی کیفیت آنلاین با همکاری بیش از 10 هزار فروشگاه در 92 کشور انجام شد. این نظرسنجی ها شامل 80 سوال با تمرکز بر توانایی تجزیه و تحلیل داده های فروشنده ، استراتژی نام تجاری ، “تیم های چند منظوره” ، تعاملات جهانی و آموزش کارکنان بود.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی به دو گروه “شرکتهای با عملکرد بالا” و “شرکتهای با عملکرد پایین” تقسیم شدند. این دو گروه براساس رشد درآمد شرکتها در سه سال گذشته عملکرد نسبت به رقبا تقسیم شدند. سپس ، استراتژی ها ، ساختارها و توانایی های هر یک مقایسه شد. نتایج انتظار می رفت. به عنوان مثال ، شرکت هایی که سطح بالایی از استفاده از داده ها دارند سریعتر رشد می کنند. با این حال ، تحقیقات نشان داده است که زوایای جدیدی از مجموعه ویژگی های مورد نیاز یک برند برای عملکرد خوب بازاریابی و ماهیت سازمان هایی است که به این مهم دست یافته اند. واضح است که “بازاریابی” مانند گذشته ، دیگر بخشی جدا از یک شرکت نیست ، بلکه در داخل آن گسترش می یابد و بر کلیه عملیات تأثیر می گذارد. عناوین ، نقش ها و مسئولیت های مدیران بازاریابی در شرکت ها و صنایع بسیار متفاوت است ، با این وجود چالش هایی که این مدیران با آن روبرو هستند و گام هایی که باید برای موفقیت بردارند بسیار مشابه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *