طراحی یک لوگوی مناسب و داشتن تصویری بهتر از برند

طراحی یک لوگوی مناسب و داشتن تصویری بهتر از برند یک محصول یا شرکت است و لوگویی که می تواند در ذهن مشتری جایگاه اول را داشته باشد یا حداقل در لیست کسانی که همیشه به خاطر سپرده می شوند ، می تواند یک لوگو خوب و قوی باشد. اگر به اطراف خود نگاه کنید ، ما بالوگوهای زیادی احاطه شده ایم. اما کدام یک از آنها در آن لحظه به ذهن شما خطور کرد؟

طراحی یک لوگوی مناسب و داشتن تصویری بهتر از برند
طراحی یک لوگوی مناسب و داشتن تصویری بهتر از برند

سوال اساسی این است که چگونه می توان لوگویی را طراحی کرد که بسیار قدرتمند باشد و کاملاً منحصر به فرد و متفاوت باشد (ضمن اینکه پیام برند را نیز به خوبی منتقل می کند) و جایگاه ویژه ای در ذهن مشتری برای خود ایجاد کند؟ اگرچه این کار دشوار و زمان بر است اما ممکن است و منافع حاصل از آن در آینده جبران کننده تمام این هزینه ها و زمان ها خواهد بود و البته همانطور که برخی فکر می کنند کار آسانی نیست.

افکار و الهامات یک طراح در طراحی لوگو بسیار مهم است. الهام گیری می تواند از هر کجا و از هر چیزی حاصل شود. بهتر است قبل از شروع به طراحی ، به وب سایت ها و طرح ها و آرم های مختلف نگاه کنید. از صفحات مختلف آثار هنری یا هر آنچه فکر می کنید می تواند تصاویر خلاقانه و بدیعی برای شما فراهم کند ، غافل نشوید. افکار خود را آزاد کنید و برای آن چارچوبی تعیین نکنید و تفکر خود را محدود نکنید. یک طراح باید با ذهن باز طراحی کند.
این یک لوگوی منحصر به فرد ، متمایز ، مناسب ، کاربردی با گرافیک خاص و ویژه ای است که می تواند پیام برند را به خوبی منتقل کند و قانع کننده است. اما فراموش نکنید که داشتن این ویژگی ها لزوماً به یک آرم پیچیده و پر از اشکال مختلف احتیاج ندارد و اساساً اینگونه نیست. یک آرم ساده در عین حال می تواند بهترین باشد و هویت شما را به خوبی نشان دهد.

لوگو ساده قدرت تشخیص بهتری برای مخاطب ایجاد می کنند و به راحتی به خاطر سپرده می شوند. در واقع ، ویژگی های اصلی یک لوگو خوب “سادگی” و “به یاد ماندنی” بودن آن است. یک لوگو که به راحتی به خاطر سپرده می شود ، و یک لوگو که به یادماندنی است مطمئناً یک لوگو ساده و معنی دار است. همچنین ، لوگو باید بتوانند معنا و مفهوم خاص خود را در طول سال حفظ کنند ، یک بعدی نباشند و تمام اجزای سازنده یک مارک را شامل شوند و با هدف اصلی یک برند متناسب باشند و آن را به خوبی درک کنند.

روند طراحی برند معمولاً متفاوت است و هر شخص سبک خاص خود را دارد. اما یک فرایند طراحی ساده و راحت شامل مراحل زیر است:

1. برنامه کوتاه و کلی: تهیه پرسشنامه یا مصاحبه با مشتری و آگاهی از اهداف اصلی آنها

تحقیق: تحقیق در مورد صنعت یا شغلی که شما در آن قصد طراحی لوگو و آشنایی با رقبا و تاریخچه آن صنعت را دارید (به عنوان مثال ، اگر می خواهید برای یک شرکت پوشاک لوگو طراحی کنید ، ابتدا باید با صنعت پوشاک و شناختن هویت و رقبای فعال آن در این صنعت)
منابع: توجه به آرم هایی که در این صنعت موفق هستند و بررسی ابعاد آنها و یافتن نقاط ضعف احتمالی آنها
طراحی اولیه و آوردن انجمن های اولیه روی کاغذ
انعکاس افکار: خوابیدن روی مسئله (فرایندی که ذهن شما از فکر کردن درباره آن موضوع دور می شود رویای روی مسئله نامیده می شود) و آزاد کردن ذهن به ذهن ناخودآگاه برای فکر کردن. این حالت به شما امکان می دهد ایده های خلاقانه تری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *