طراحی یک لوگوی مناسب و داشتن تصویری بهتر از برند یک محصول یا شرکت است و لوگویی که می تواند در ذهن مشتری جایگاه اول را داشته باشد یا حداقل در لیست کسانی که همیشه به خاطر سپرده می شوند ، می تواند یک لوگو خوب و قوی باشد. اگر به اطراف خود نگاه کنید ، ما بالوگوهای زیادی احاطه شده ایم. اما کدام یک از آنها در آن لحظه به ذهن شما خطور کرد؟
![طراحی یک لوگوی مناسب و داشتن تصویری بهتر از برند](https://brandrule.ir/wp-content/uploads/2021/04/images-17.jpg)
سوال اساسی این است که چگونه می توان لوگویی را طراحی کرد که بسیار قدرتمند باشد و کاملاً منحصر به فرد و متفاوت باشد (ضمن اینکه پیام برند را نیز به خوبی منتقل می کند) و جایگاه ویژه ای در ذهن مشتری برای خود ایجاد کند؟ اگرچه این کار دشوار و زمان بر است اما ممکن است و منافع حاصل از آن در آینده جبران کننده تمام این هزینه ها و زمان ها خواهد بود و البته همانطور که برخی فکر می کنند کار آسانی نیست.
افکار و الهامات یک طراح در طراحی لوگو بسیار مهم است. الهام گیری می تواند از هر کجا و از هر چیزی حاصل شود. بهتر است قبل از شروع به طراحی ، به وب سایت ها و طرح ها و آرم های مختلف نگاه کنید. از صفحات مختلف آثار هنری یا هر آنچه فکر می کنید می تواند تصاویر خلاقانه و بدیعی برای شما فراهم کند ، غافل نشوید. افکار خود را آزاد کنید و برای آن چارچوبی تعیین نکنید و تفکر خود را محدود نکنید. یک طراح باید با ذهن باز طراحی کند.
این یک لوگوی منحصر به فرد ، متمایز ، مناسب ، کاربردی با گرافیک خاص و ویژه ای است که می تواند پیام برند را به خوبی منتقل کند و قانع کننده است. اما فراموش نکنید که داشتن این ویژگی ها لزوماً به یک آرم پیچیده و پر از اشکال مختلف احتیاج ندارد و اساساً اینگونه نیست. یک آرم ساده در عین حال می تواند بهترین باشد و هویت شما را به خوبی نشان دهد.
لوگو ساده قدرت تشخیص بهتری برای مخاطب ایجاد می کنند و به راحتی به خاطر سپرده می شوند. در واقع ، ویژگی های اصلی یک لوگو خوب “سادگی” و “به یاد ماندنی” بودن آن است. یک لوگو که به راحتی به خاطر سپرده می شود ، و یک لوگو که به یادماندنی است مطمئناً یک لوگو ساده و معنی دار است. همچنین ، لوگو باید بتوانند معنا و مفهوم خاص خود را در طول سال حفظ کنند ، یک بعدی نباشند و تمام اجزای سازنده یک مارک را شامل شوند و با هدف اصلی یک برند متناسب باشند و آن را به خوبی درک کنند.
روند طراحی برند معمولاً متفاوت است و هر شخص سبک خاص خود را دارد. اما یک فرایند طراحی ساده و راحت شامل مراحل زیر است:
1. برنامه کوتاه و کلی: تهیه پرسشنامه یا مصاحبه با مشتری و آگاهی از اهداف اصلی آنها
تحقیق: تحقیق در مورد صنعت یا شغلی که شما در آن قصد طراحی لوگو و آشنایی با رقبا و تاریخچه آن صنعت را دارید (به عنوان مثال ، اگر می خواهید برای یک شرکت پوشاک لوگو طراحی کنید ، ابتدا باید با صنعت پوشاک و شناختن هویت و رقبای فعال آن در این صنعت)
منابع: توجه به آرم هایی که در این صنعت موفق هستند و بررسی ابعاد آنها و یافتن نقاط ضعف احتمالی آنها
طراحی اولیه و آوردن انجمن های اولیه روی کاغذ
انعکاس افکار: خوابیدن روی مسئله (فرایندی که ذهن شما از فکر کردن درباره آن موضوع دور می شود رویای روی مسئله نامیده می شود) و آزاد کردن ذهن به ذهن ناخودآگاه برای فکر کردن. این حالت به شما امکان می دهد ایده های خلاقانه تری داشته باشید.