تاثیر برند در خرید

تاثیر برند در خرید

جایگاه برندانتخاب برند

برند همواره در ذهن مشتری جایگاه ویژه ای داشته است، چرا که بسیاری از مصرف کننده ها نام و نشان برند را مبنایی بر یک انتخاب مطلوب میدانند.در زمینه بازاریابی و رفتار مشتری که از اصلی ترین اهداف مدیریتی در کسب و کار است، معرفی برند یک نقطه قوت در این امر محسوب میشود.

تصویر برند، تصویر ذهنی مصرف کننده از تمام مجموعه برند است که توسط شرکت ایجاد شده است. مشتری، تصویری را از ترکیب تمام علائم ارسالی توسط برند شامل نام، محصولات و تبلیغات، در ذهن خود شکل می دهد.

استراتژی برند و تاثیر آن بر وفاداری مشتری با هدف افزایش سود و خلق جایگاه باعث حفظ سهم بازار میشود.امروزه ضرورت دانش برندینگ درخرید به عاملی موثر بر ارتقاء موقعیت شرکت تبدیل شده که اکثرا نادیده گرفته میشود و ارزش آفرینی برای برند از این طریق برخرید مشتری مغفول مانده است. تصویر برند و قدرت برند شاخصی تأثیرگذار بر ادرا ک ذهنی مشتریان و به دنبال آن رفتارهای مشتری قبل از خرید محصول خدمت است.

تصویر برند، تصویر ذهنی مصرف کننده از تمام مجموعه برند است که توسط شرکت ایجاد شده است. مشتری، تصویری را از ترکیب تمام علائم ارسالی توسط برند شامل نام، محصولات و تبلیغات، در ذهن خود شکل می دهد.

آنچه باعث قضاوت مصرف‌کننده درباره محصول و فرآیند تصمیم‌گیری خرید میشود، انتخاب نام برند میباشد. با نزدیک شدن کیفیت محصولات به همدیگر و افزایش رقابت بوجود آمده آنچه اهمیت پیدا میکند تنها یك نام و هویت سازمان‌یافته است که می‌تواند در زمان مقایسه محصولات با هم، نقش موثری ایفا کند.

چرا برندینگ باعث افزایش فروش میشود؟

در حقیقت برندینگ، می تواند تصمیم مصرف کننده را به راحتی به سمت محصول برند ما سوق دهد و از آن ها مشتری های وفادار بسازد. تجربه این وفاداری را میتوانیم در تولید مجدد شیر در بسته بندی های بطری شیشه ای که در دهه 60 تولید میشده  مشاهده کنیم که بسیار کاری هوشمندانه بوده است و این دقیقا همان وفاداری برند است که کسب و کار ها به دنبالش هستند.

برند در شرایطی که برتری وجود نداشته باشد میتواند بر فروش تاثیر بسیاری بگذارد. زمانی که شما با دوتا برند مواجه میشوید که یکی از آن دو را قبلا امتحان کرده اید در اولین اقدام به یاد محصولی که قبلا از ان استفاده کرده اید خواهید افتاد و انتخاب شما به احتمال زیاد همان است.

انتخاب برند

فروشگاهها به خصوص فروشگاه های فعال در دنیای مجازی از برند به عنوان راهی سریع برای شناسایی و متمایزسازی خدمات و محصولات خود، ایجاد تصویر مطلوب و برند قوی در ذهن مشتریان و وفادار ساختن آنها استفاده میکنند. تصویر برند موجب میشود که مشتریان تفاوتهای میان برند شرکت را از میان برندهای موجود در بازار تشخیص دهند.

تمایلات مصرف کنندگان برای انتخاب یک برند خاص بر اساس نگرش های مصرف کنندگان است که به طور همزمان در مورد همه برندهای موجود در یک رده محصول در نظر گرفته شده است .در این میان یکی از ابزار های قوی برای ایجاد تمایز در بین برندها و انتخاب آن توسط مشتری نام و عنوان درست است که بوسیله آن میتوان جایگاه شایسته و ارزش منحصر به فردی را برای برند خود خلق کرد و آن را گسترش داد.

شناخت برند

شناخت برند توسط مشتری به عنوان یک حالت روانی از درک کردن، احساس نمودن، و ارزش نهادن به یک نام تجاری یا برند تعریف میشود. در زمینه گسترده تر مصرف کننده، مطالعات تجربی نشان میدهند که شناخت یک شرکت یا نام تجاری استفاده از محصول و تکرار خرید مجدد را افزایش می دهد.

مشتریان به هنگام خرید برند به دو صورت محصول را ارزیابی میکنند: ابتدا رزیابی ذهنی از خریدشان که نام، جایگاه، هویت و نوع ارتباطات را شامل میشود و دوم ارزیابی مادی که غیر ذهنی است. ارزیابی غیر ذهنی همان ارزش اقتصادی است که درباره مطلوبیت کالا  یا خدماتی است که دریافت کرده است و ارزش ذهنی که برند محور است و تمایز آن با برند های دیگر، به هنگام انتخاب آن از سوی مشتری ارزش پیدا میکند. پس این گونه می‌توان گفت تصویری که مشتریان از یك برند خاص در ذهن دارند سبب تمایز و هویت بخشیدن به آن میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *