مشاوره برندینگ

مشاوره برندینگ چیست؟

مشاوره برندینگ را می توان کلید طلایی اثربخشی تصمیمات مدیریتی دانست. برای پی بردن به اهمیت مشاوره برندینگ باید ابتدا بدانیم که چرا برندینگ اهمیت دارد؟ برندینگ در واقع یک شناسنامه سازی برای محصول یا خدمت شما محسوب می شود. به عبارت ساده تر برندینگ مجموعه ای از فعالیت هایی است که شما را در ذهن مخاطبان هدفتان شکل می دهد و دارای ابعاد مختلفی بوده که پیدا کردن تخصص در مورد تمام این ابعاد از حوصله و وقت مدیریت یک سازمان، شرکت و یا استارتاپ خارج است، بنابراین می توان گفت نیاز به یک تیم تخصصی مشاوره برندینگ برای سازمان و شرکت به خصوص استارتاپ ها احساس می شود.

مشاوره برندینگ
مشاوره برندینگ

کار اصلی تیم های تخصصی مشاوره برندینگ، ارائه راهکار برای طراحی برند، کمپین های تبلیغاتی و … بوده که شما را به هدف اصلی یعنی کسب سود بیشتر می رساند.

 

برخی از مدیران کسب و کار تمرکز را بر کیفیت تولید کالا و خدمات گذاشته و معتقدند در صورتی که محصول خوب و با کیفیت باشد، مصرف کننده به آن جذب شده و خرید انجام می دهد در حالی که گام اول برقراری ارتباط مصرف کننده با برند، اعتماد سازی است. اگر اعتماد به برند وجود نداشته باشد، چگونه می توان امید به جذب مصرف کننده ها داشت؟ برای آن که برندینگ موفقی داشته باشید باید به این سوالت پاسخ دهید: 

چرا از خدمات مشاوره برندینگ استفاده کنیم؟

  • کمک به وفادار سازی مشتریان
  • اعتماد سازی میان برند و مشتری
  • کمک به سود آوری سازمان
  • ایجاد تمایز در برند برای جذب مخاطب

 

 مشاوره برندینگ داخلی یا خارجی؟

مشاوره برندینگ در دو حوزه داخلی و خارجی انجام می شود. همان طور که گفته شد مشاور برندینگ خارجی ایجاد برند، تصویر سازی برند، خلق هویت برند، کمپین های تبلیغاتی برند و … را شامل می شود اما مشاوره برندینگ داخلی چیست؟ آیا تا کنون نام مشاوره برندینگ داخلی به گوشتان خورده است؟ بله درست حدس زدید در مشاوره برندینگ داخلی سازمان هر آن چه هست مربوط به کارکنان سازمانی است. اما چگونه می توان مشاوره برندینگ داخلی انجام داد؟ برای آشنایی با مشاوره برندینگ داخلی سازمان ابتدا لازم است با مفهوم برندینگ داخلی آشنا شویم! آیا مشاوره برندینگ داخلی مهم تر از برندینگ خارجی است؟

مزایای استفاده از مشاوره برندینگ داخلی

 

  • کمک به توسعه تبلیغات Word of mouth : به این نوع از تبلیغات، تبلیغات دهان به دهان هم می گویند. در واقع این عبارت به تبلیغاتی نسبت داده می شود که فرد بدون هیچ سود شخصی برای برند شما تبلیغ انجام دهد خواه کارمند شما باشد خواه یک مصرف کننده معمولی! البته این امر در صورتی است که کارمند در راستای تبلیغ هیچ مزد یا پورسانتی دریافت نکند.
  • می توان گفت نباید انتظار داشته باشید کارمندی که دلش از دست شما خون است، برندتان را به اطرافیانش معرفی کند. یادتان باشد این که فردی در استخدام سازمان شما باشد، لزوما به برند شما وفادار نخواهد بود. یک مشاور برندینگ داخلی می توان به شما کمک کند که کارمند را به صورت خودکار به یک تبلیغ کننده یا مبشر برند تبدیل کنید.

 

  • با هزینه اندک برای مشاوره برندینگ داخلی از هزینه گزاف تبلیغات رهایی پیدا کنید: این مورد را می توان مکمل مورد قبل بیان کرد؛ یکی از مزایایی که برندینگ داخلی برای شما به همراه دارد، افتخار و احساس ارزشمندی کارکنان در سازمان و در نتیجه تبلیغات رایگان است. آن قدر که افراد به اطرافیان خود می توانند اعتماد کنند، اعتماد به برندی ناشناخته برایشان سخت تر است.

 

  • برندینگ داخلی ریشه های شما را مستحکم می کند: حتما شما هم شنیده اید که برخی از شرکت ها بیشترین ضربه را از نیروهای داخلی سازمان خود خورده اند که یکی از دلایل آن عدم توجه به برند سازی داخلی است. اگر برند سازی داخلی به خوبی صورت بگیرد، احتما بقا سازمان بیشتر خواهد بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *