بهترین آموزشگاه های زبان آلمانی

چگونه بهترین آموزشگاه آلمانی را انتخاب کنیم؟

یکی از دغدغه کسانی که می خواهند زبان آلمانی را شروع کنند این است که کدام آموزشگاه برایشان بهتر است یا اصلا باید به چه مواردی قبل از انتخاب توجه کنند در اینجا ما به چند مورد از مهم ترین پارامترهایی که شما قبل از انتخاب آموزشگاه زبان آلمانی باید به آنها توجه کنید اشاره کرده ایم:

انتخاب آموزشگاه آلمانی بر اساس هدفتان از مهاجرت

شما باید بدانید دقیقا هدفتان از رفتن به آموزشگاه زبان آلمانی چیست. به عنوان مثال اگر قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارید سعی کنید آموزشگاهی را انتخاب کنید که بیش تر رویکرد آکادمیک داشته باشد و اکثر زبان آموزان با شما هم هدف باشند زیرا که علاوه بر یادگیری زبان شما نیاز به جمع آوری یکسری اطلاعات و اخبار دارید تا همیشه بتوانید بهترین اقدام را متناسب با شرایط و قوانین جدید انجام دهید پس آموزشگاهی که زبان آموزان آن اکثرا با شما یک هدف دارند می تواند به شما خیلی کمک کنند. برای تشخیص این موضوع  شما می توانید از دوره هایی که آن موسسه برگزار می کند متوجه این موضوع شوید مثلا اگر دوره های آمادگی آزمون تست داف یا دوره های c1 را برگزار می کند یعنی زبان آموزان قصد مهاجرت تحصیلی دارند که تا آن سطح ادامه می دهند ولی اگر اکثر کلاس ها تا آخر b2 است و معمولا کلاس های بالا تر تشکیل نمیشود میتوان گفت که زبان آموزان قصد مهاجرت کاری به آلمان را دارند. در ضمن شما می توانید از طریق پرس و جو کردن از خود آموزشگاه و زبان آموزان قبلی اطلاعات مفیدی کسب کنید.

 

انتخاب آموزشگاه بر اساس تک یا چند زبانه بودن آموزشگاه

یکی از سوالاتی که معمولا در هنگام انتخاب آموزشگاه مطرح می شود این است که آموزشگاه زبانی باید رفت که به صورت ویژه روی زبان آلمانی کار می کند یا آموزشگاه هایی که زبان های مختلف را آموزش می دهند هم می توانند موثر باشند در جواب باید گفت توصیه ی ما به شما این است که حتما آموزشگاه زبان آلمانی بروید زیرا ساختار آن آموزشگاه بر اساس این زبان شکل گرفته و معمولا اساتید بهتری دارند در ضمن فضا و دیگر زبان آموزان می توانند روی شما تاثیر مثبتی بگذارند. هرچند که آموزشگاه های دیگر هم می توانند به یادگیری شما کمک کنند ولی شما شرایط دیگر خودتان را نیز باید در نظر بگیرید.

انتخاب آموزشگاه آلمانی بر اساس برنامه آموزشی

مسلما یکی از دغدغه کسانی که می خواهند آموزشگاه زبان خود را انتخاب کنند زمان برگزاری کلاس هاست زیرا که خیلی از آن ها شاغل هستند و نمیتوانند کلاس های صبح تا ظهر را شرکت کنند بنابراین دنبال آموزشگاهی هستند که کلاس های عصر بیشتری داشته باشد برای این موضوع توصیه ما به شما این است که وارد سایت آموزشگاه شوید و قبل از تعیین سطح از برگزاری کلاس های بعد از ظهر و داشتن ظرفیت اطمینان حاصل نمایید.

نکته بعدی در رابطه با برنامه آموزشی این است که شما با چند دوره به سطح مدنظرتان میرسید و هر دوره چقدر زمان می برد، دانستن این موضوع به شما کمک می کند تا بتوانید برنامه ریزی کنید زیرا که اگر به عنوان مثال شما باید تا یک سال دیگه آزمون ب ۲ را قبول شوید ولی یادگیری شما تکمیل نشده باشد به مشکل برخواهید خورد بنابراین باید به آموزشگاهی بروید که دوره های فشرده تری دارد هرچند که خودتان هم باید زمان بیشتری برای آن بگذارید.

در ضمن توصیه مهم ما این است که به آموزشگاهی بروید که برنامه آموزشی سخت گیرانه و به روزتری متناسب با آزمون گوته را داشته باشد و با آزمون های منظم برای تمامی اسکیل ها شما را در مسیر آموزشیتان در هر ترم ارزیابی کند.

 

انتخاب آموزشگاه آلمانی بر اساس هزینه

هزینه آموزشگاه های آلمانی خیلی متفاوت هست و بعضی از آنها حتی به یورو یا معادل آن را از شما پول دریافت می کنند و این انتخاب را سخت می کند زیرا آموزشگاه های آلمانی ارزان کیفیت لازم را ندارند و آموزشگاه های گران تر هم ممکن است برای همه مناسب نباشد. البته این را هم در نظر بگیرید الزاما آموزشگاه های گران تر بهتر نیستند و حتی با وجود اینکه از اساتید آلمانی استفاده می کنند ولی انتقال ضعیف مفاهیم و نکات میتواند منجر به این بشود که یادگیری به خوبی اتفاق نیافتد. پس هزینه را شما بعد از بررسی سایر المان ها در نظر بگیرید.

انتخاب آموزشگاه آلمانی بر اساس موقعیت مکانی و فضای آموزشی

فضای آموزشگاه در یادگیری شما بسیار تاثیرگذار است یعنی هر چقدر فضای آموزشگاه و امکانات بهتری داشته باشد شما راحت تر و بهتر می توانید پیشرفت کنید به همین دلیل توصیه می شود قبل از ثبت نام به محل برگزاری کلاس ها رفته تا هم فضا موسسه را بررسی کنید و هم مسیر را رفت آمدتان را ارزیابی نماید که آیا می توانید با انرژی مناسب و سروقت هر روزی که کلاس دارید به محل آموزشگاه برسید یا باید یک آموزشگاه نزدیک تر را انتخاب کنید. همچنین مواردی مثل جای پارک، نزدیک بودن به مترو یا اتوبوس، ترافیک قبل و بعد کلاس می تواند در تصمیم گیری شما در آموزشگاه موثر باشد.

 

در آینفاخ برای راحتی شما لیستی از بهترین آموزشگاه های آلمانی را به همراه توضیحات و اطلاعات آن ها گردآوری کردیم تا شما راحت تر بتوانید آموزشگاه مناسب خودتان را پیدا کنید. همچنین در پایین صفحات امکانی فراهم شده است که می توانید از نظر سایر افراد استفاده نمایید.

 

لیستی از بهترین آموزشگاه های آلمانی

  • آموزشگاه آلمانی گوته

آدرس: تهران، قلهک، خیابان شریعتی، خیابان یخچال، خیابان کی نژاد، خیابان اسلامیه شرقی، پلاک ۱۰

تلفن:۰۲۱۲۲۶۰۱۸۵۱ – ۰۲۱۲۲۶۰۶۱۴۶

آدرس سایت آموزشگاه آلمانی گوته

  • آموزشگاه آلمانی ÖKF

آدرس:خیابان سهروردی، خیابان خرمشهر، خیابان عربعلی، خیابان ششم، نبش سیبویه، پلاک ۱

تلفن: ۰۲۱۸۸۷۶۵۵۲۵
  • آموزشگاه آلمانی آریان صدر

آدرس:تهران میدان آرژانتین

تلفن: ۰۲۱۸۸۵۲-۳۰۶

آدرس سایت آموزشگاه آلمانی صدر

  • آموزشگاه آلمانی کیهان

آدرس:تهران، شهرک غرب، خیابان ایران زمین،بعد از کوچه دوم، پلاک ۳۳

تلفن:۰۲۱۸۷۷۰۰۰۱۸

آدرس سایت آموزشگاه آلمانی کیهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *